%d0%bc%d1%96%d0%bd%d1%96%d1%81%d1%82%d0%b5%d1%80%d1%81%d1%82%d0%b2%d0%be-%d1%84%d1%96%d0%bd%d0%b0%d0%bd%d1%81%d1%96%d0%b2-%d1%83%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%97%d0%bd%d0%b8Наказом від 28.09.2016 р.№ 849, зареєстрованим в Мін’юсті 28 жовтня 2016 р. (далі – Наказ № 849), Міністерство фінансів України внесло зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами (далі – Порядок).

У Порядку визначено, що розгляд матеріалів скарг платників податків буде відбуватися у закритому засіданні.

Розгляд у відкритому засіданні буде відбуватися виключно на підставі письмового клопотання платника податків про відкритий розгляд матеріалів скарги.

Не допускається відкритий розгляд скарги, якщо в матеріалах справи наявні відомості, що становлять державну таємницю.

Також у Порядку уточнено, що особа, яка подала скаргу на рішення контролюючого органу, має право:

1) брати участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через його уповноважених представників (у тому числі адвокатів);

2) ознайомлюватись із матеріалами перевірки та адміністративного оскарження в електронній та письмовій формі, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів;

3) здійснювати технічну фіксацію засідання з розгляду матеріалів скарги за допомогою фото-, кінозйомки, відео-, звукозапису;

4) заявляти клопотання, що стосуються предмета розгляду скарги, в тому числі про:

— участь та надання пояснень під час розгляду матеріалів скарги осіб, що проводили перевірку, приймали рішення (вчиняли дії) або брали участь у прийнятті оскаржуваного рішення;

— присутність під час розгляду матеріалів скарги за участю платника податків представників засобів масової інформації (якщо здійснюється відкритий розгляд матеріалів скарги).

Під час розгляду матеріалів скарги платника податків в ході адміністративного оскарження повинні будуть враховуватися податкові консультації, а також узагальнюючі податкові консультації, надані такому платнику податків.